follow

MAGUL ŞI LEONARDO

Ce-ar înţelege Herrera dacă, smuls din cavoul lui veneţian din Cimitero di San Michele, ar fi resuscitat şi pus să asiste la un meci al Interului de azi? Nu mare lucru. Mai precis, nimic. Fortăreaţa are pereţi de şvaiţer şi soldaţi cu gambe de lână. 1-0 a devenit o raritate necomestibilă. Pe tuşă se plimbă un brazilian politicos, care nu pare dispus la crize de nervi când echipa încasează un gol. Nici măcar la supranume nu stă bine bruneţelul acesta. La ani-lumină de "Il Mago", nişte suporteri finuţi l-au poreclit "Leonardo Non Vinci", parcă pentru a-i lipi ghiuleaua de picior. Dar uite că Leonardo totuşi Vinci. 3-2 cu Palermo, 3-0 cu Bari, 5-3 cu Roma. Principiul de funcţionare - să dăm mai mult decât luăm - l-ar fi scos din minţi pe "Il Mago". Niciun argentinian n-ar agrea o filozofie a fotbalului cu tăietură braziliană; or, felul cum se comportă Inter acum seamănă destul de bine cu anarhia de pe stadioanele din Recife, Porto Alegre sau Curitiba. Unde mai pui că şi Leonardo e tot brazilian. Rafale de goluri, gafe şcolăreşti în apărare şi ocazii peste ocazii. Asta să se fi ales din "Il Grande Inter" al lui Herrera? Publicul, posturile TV şi sponsorii dau din cap cu bucurie - fiecare sub fesul propriului interes. "Il Mago" ar fi singur şi de data asta. Cum a fost mereu.

Un superarticol scris de Radu Paraschivescu în ProSport. Poate că presa de la noi încă mai are o şansă.

By Ionut Tataru with 15 comentarii

15 comentarii:

  • seby says:

    hehe, uite asa imi iau doza de buna-dispozitie. Imi gasesc o anume senzatie de confortabilitate oricand il citesc ori ascult pe nenea Paraschivescu :)

  • deki says:

    Nu mai are nici o sansa...decat sa intru pe prosport si sport.ro si gsp mai bine ma lipsesc. Decat sa ma uit la tv sa il vad in fiecare zi pe becali mai bine ma uit la un meci in reluare pe digi. Nu m-ar mira sa fi dat un copy paste si un translate dupaia..

  • nerazzurr says:

    Toate bune si frumoase ...daca ar fi si aparea mai sigura nu ar mai fi 4-2 sau 5-3 ci ar fi 3-0,4-1...oricum importante sunt cele 3 puncte eu asa gandesc,nici cand bateam cu 1-0 nu era deloc rau..ziarist bun dar in primul rand mi se pare un om desebit si foarte inteligent.

  • Ibrahim says:

    @ deki

    Legat de emisiunile si de cronicile de la posturile/din ziarele de sport, ai perfecta dreptate. E mult mai ok sa te uiti la cele mai plictisitoare meciuri cu cele mai slabe echipe din diviile inferioare decat sa le dai atentie unor astfel de "profesionisti".

    Insa, NU se poate pune problema de asa ceva la Radu Paraschivescu. Omul a scris destule carti (din 2000 tot scrie), unele reusite si foarte apreciate.
    In plus, cine a vazut cateva emisiuni cu el si-a dat seama ca omuletul asta chiar nu vorbeste aiurea, ca multi alti "oratori" ce se perinda prin studiourile de televiziune.

    ------------------------------------------------------------------

    Una peste alta...daca Brazilia insista in primul rand pe aparare si nu pe "a da mai mult decat primeste", acum nu mai era selectionata cu cele mai multe titluri mondiale castigate.
    E oarecum normal ca si Leo sa aiba mentalitatea asta impregnata. Si se pare ca merge destul de ok la Inter. E net superior lui Rafa (marele tactician, strateg, copil rasfatat care tipa si plange in magazin de fata cu toata lumea ca vrea ciocolata).

    Nu cred ca s-ar supara nimeni daca am invinge numai cu 5-4 sau 7-5 si am castiga trofee cu astfel de victorii.
    Fotbalul (si de fapt "lumea" - ce termen general :)) ) e intr-o continua schimbare. Supravietuiesc doar cei care se pot adapta. Asta de fapt cred ca e un fel de lege generala a naturii.

    Revenind la oile noastre... Leo e inca la inceput, e nevoie de ceva timp pentru a deveni un "mastermind". E de remarcat bucuria care i se citeste pe fata la fiecare gol al echipei sale. Sunt foarte putini antrenori care inca mai traiesc asta. Si intr-o mare masura a reuist sa (re)transmita si echipei bucuria de a juca fotbal.
    Ce e clar, e faptul ca omul chiar a invatat din multele greseli din campionatul de anul trecut. Asta cred ca e o chestie care nu sa poate fi contestata.

    Insa, marele batalii se dau in UCL. Acolo se pot remarca marii antrenori. Desigur, intr-o mica masura, e vorba si de sansa. Astept dubla cu Bayern...chiar sunt curios daca Leo a invatat si lectia asta si nu va repeta greselile de anul trecut din meciurile cu Manchester.


    Ps.: hmmm, cam lung postul. Nu cred ca e cineva care sa aiba rabdare sa citeasca tot ce am scris aici :))

  • Ionut says:

    Am citit eu. De acord cu tine :))))) Cu un mic adagio totusi. Urmatoarea dupa Brazilia ca numar de titluri mondiale e Italia, deci si defensiva poate castiga trofee (aproape) in aceeasi masura

  • Ibrahim says:

    :))

    Desigur, e buna si varianta defensiva. Eu personal, o argreez foarte mult, si dupa cum ai spus, e aproape la fel de eficeinta ca cea ofensiva.

    Dar cum avem un antrenor brazilian, o sa trebuiasca sa ne obisnuim cu mentalitatea "sa dam mai multe decat primim". Nah, Leo e al nostru acum...si sper sa ne faca mandri ca avem incredere in el. Sa dea roade mentalitatea asta a lui si sa reusim sa castigam cat mai multe trofee.

  • Mishu says:

    Eu unul sunt de partea lui Herrera ca sa zic asa. Prefer un 1-0 sau 2-0 scurt si la obiect.
    Dar asta nu inseamna ca nu imi place ce face Leonardo... N-am mai trait meciuri in halul asta de demult:))Arunc prin camera, tip sparg. injur ,a bucur, plang iar arunc rad la 4-1, am "greutate" la fundulet la 4-3, iar rad la 5-3(ca s adau unul din multele exemple:D)....trantesc usi sparg cani.... Cred ca numia sentimentul asta pe care ni-l da inter acum e de nepretuit... Daca mia vin si trofee jos palaria :D

    Super articolul lui Paraschivescu si pot zice ca bag mana in foc ca e 100% al lui... I-am mia luat o carte , doua prin mana si omul stie meserie...

  • WooZie says:

    @ IONUT : "LIKE".
    @IBRAHIM in foarte mare parte ai dreptate. Dar sa nu uitam, ca nu stiu cata treaba faci cu tactica braziliana impotriva celei italiene. Sa nu uitam ca, campionatul in mare parte se castiga cu apararea.
    Imi pare rau ca nu am putut intra in discutii la meciul cu roma si inca mai lipsesc cateva zile ca am plecat in concediu in cluj cateva zile si nush cat am parte de net dar revin la discutii in cateva zile cand ma intorc in TM

  • rzastavros says:

    fraza cu "sa dam mai multe decat primim",nu se refera la nationala Braziliei,ci la fotbalul practicat in Brazilia.Nationala lor joaca in Europa + 30% din brazilieni,s-au mai potolit ei...cat de cat :))))
    Interesant articol,dar suntem romania,daca el a scris articolul,tot respectul...daca nu,mersi de reclama! Totusi combinatia perfecta ar fi aparare italiana + atac brazilian si un mijloc francez,olandez,argentinan si neamt :)))

    Eu vreau Scudetto,asta obligatoriu,restul e bonus...tot respectul pentru Leonardo,mi-am schimbat parerea despre el dar intervine problema cu mentalitatea in UEFA Champions League,Simoni,Mancini chiar si Cuper au avut la dispozitie super jucatori,mai bine zis super echipa...doar Mourinho a reusit sa ne faca sa trecem peste FRICA/SPAIMA provocata de competitie,indiferent de calibrul adversarului.Sunt curios,Leonardo o sa reuseasca treaba asta ? Daca se intampla sa pierdem,macar sa pierdem cu capul sus si multumiti de jocul echipei si efortul depus.Sa dam vina pe jocul agresiv practicat de adversari sau lipsa de fair-play,pe bara portii,pe arbitrul asistent...la dracu,motive de genul...nu sa ne facem de cacat jucatorii aici pe blog cum fac si eu de obicei cu Chivu,Motta,Pandev,Muntari,etc. (dupa meci,normal... imi place sa ma uit linistit la meci,in pauza citesc si eu commenturile voastre :D ).Pentru Chivu ramane valabil.

    Somn usor,Forza Inter! Am pierdut ideea..aberez.

  • TANO says:

    aceasta tactica un gol mai mult decat altul, este placuta ochiului, dar niciodata nu te aduce pe prima pozitie. sa-l intrebam pe wenger.

Leave a Reply