follow

INTER - ATALANTA 3-4. FOARTE PUŢIN DESPRE MECI

Nu ştiu la ce v-aţi gândit voi aseară, dar eu mi-am amintit de un Inter - Sampdoria de la sfârşitul lui '96. Şi atunci s-a terminat tot 3-4, după ce nerazzurri au condus cu 3-1. După finalul meciului, jucătorii au fost ţinuţi la vestiare mai mult timp de furia suporterilor. O furie pe care încă o simt şi eu. Din alte motive însă.



Înţeleg punctul de vedere al celor care spun că o echipă ca Inter nu are voie să piardă un avantaj de două goluri pe teren propriu în faţa unui adversar ca Atalanta. La fel cum sunt de acord că mini-analiza mea dinaintea partidei privind siguranţa apărării cu Ranocchia, Samuel şi Juan Jesus trezeşte acum zâmbete. Sunt conştient, şi nu de ieri sau de acum o săptămână, de limitele actualului lot, accentuate de numeroasele absenţe (Cassano e ultimul de pe listă), şi de cele ale antrenorului. Nici mie nu-mi place să văd trei înfrângeri consecutive acasă, un lucru care nu s-a mai întâmplat din sezonul 1955/56. Aş vrea să mă credeţi că preferam să vorbesc despre problemele noastre, aşa cum am făcut-o de cele mai multe ori.

Dar, pentru că sunt în primul rând un fan, am şi eu anumite limite şi vine un moment în care trebuie să mă descarc. Iar acum este unul dintre acele momente.

Inter nu a făcut un meci grozav. Era şi greu de crezut că se va întâmpla, ţinând cont de faptul că îi lipseau principalii oameni de gol, iar Cassano a ieşit şi el accidentat după jumătate de oră. Dar chiar şi aşa, reacţia de orgoliu a contestaţilor Rocchi şi Alvarez a făcut ca scorul să fie 3-1 la finalul primei ore de joc. Avantaj liniştitor şi partidă practic câştigată. Apoi, de nicăieri, Gervasoni a acordat un penalty care a readus la viaţă o echipă moartă. O fază de un ridicol incredibil. Jucătorii Atalantei se pregăteau să bată un corner, nici măcar ei nu aşteptau un asemenea cadou. Mai mult decât atât, încă nu se ştie exact motivul pentru care arbitrul a dat lovitura de pedeapsă şi nici dacă avertismentul care a urmat a fost pentru "faultul" lui Ranocchia sau pentru "henţul" lui Samuel.


Este genul de decizie care întoarce un meci. Indiferent de cât de puternic eşti din punct de vedere mental. Când până şi Zanetti foloseşte cuvântul „ruşinos” pentru a caracteriza momentul, este clar că lucrurile au luat-o razna. După un astfel de penalty starea de confuzie şi pierderea concentrării sunt de înţeles. Mai ales că nu a fost vorba de un episod singular în acest sezon. Următoarele două goluri, care au completat revenirea oaspeţilor, au fost pe undeva fireşti. Apoi Gervasoni a trecut cu vederea un fault în careu asupra lui Ranocchia, pentru ca fundaşul nerazzurrilor să ofere în final imaginea unei echipe pentru care nimic nu merge bine, când a ratat incredibil din faţa porţii, lăsându-l cu gura căscată pe Moratti.

Uluiala preşedintelui s-a transformat în furie în faţa microfoanelor, însă nu împotriva propriei echipe, ci a manierei de arbitraj. O prelungire a declaraţiilor lui Stramaccioni. Expresia frustrării unui sezon evident pregătit greşit, dar şi condiţionat de deciziile arbitrilor. Cuvintele lui Moratti reprezintă exact părerile multor fani: „Nu cred în onestitatea arbitrilor. Este imposibil din punct de vedere statistic să nu existe circumstanţe să primeşti penalty timp de 20-21 de etape”.

Da, în acest moment, Inter nu mai este o echipă mare. Sau cel puţin nu mai are ambiţii demne de o echipă mare. Dar asta nu dă dreptul nimănui să o trateze cu lipsă de respect. Cu toate limitele lor, nerazzurri ar fi fost într-o altfel de situaţie fără numeroasele episoade judecate împotriva lor de-a lungul acestei stagiuni. Fără a uita de felul în care alţii au făcut aproape jumătate din punctele pe care le au. Pentru cei mai tineri dintre noi, care nu au prins perioada dinainte de Calciopoli, situaţia se prezintă aproape la fel ca atunci. Inter are propriile probleme, dar alţii au grijă să le accentueze.


Să nu fim naivi. Curăţenia în fotbalul italian după Calciopoli s-a făcut la fel ca în România după '89. Mai mult sau mai puţin, puterea este deţinută de aceiaşi oameni. Iar renaşterea GEA, sărbătorită pompos săptămâna trecută, este cel mai recent exemplu în acest sens. Sigur, totul a fost îmbrăcat într-un discurs frumos, ni s-a explicat că scopul său este altul decât în trecut, dar pe undeva îmi vine greu să cred asta, când la gala de prezentare au participat personaje precum Andrea Agnelli, Adriano Galliani sau Enrico Preziosi. Dacă vă întrebaţi, nimeni de la Inter.

Conducerea clubului are partea ei de vină în această poveste. Pentru că Moratti şi ai lui nu au învăţat nimic din trecut. Prezenţa mediatică a Interului este practic 0 (ZERO). O declaraţie furioasă o dată la câteva luni este o furtună într-un pahar de apă şi este luată în râs de rivali. Stramaccioni a atras de mai multe ori atenţia asupra felului în care Inter este tratată diferit, atât în presă, cât şi pe teren, dar de foarte puţine ori a fost susţinut de omul numărul 1 din club. Care a preferat o abordare soft, păstrând imaginea unei aparente prietenii cu Agnelli, cu care s-a şi îmbrăţişat la meciul cu Juventus de pe Meazza. Un gest normal într-o ţară cu fotbal şi societate sănătoase. Nu în Italia, acolo unde infractori dovediţi şi condamnaţi precum Moggi şi Berlusconi încă apar la televizor, vorbind despre moralitate, sau câştigă alegerile.

În acest tablou sumbru există totuşi şi o oază de speranţă, un motiv care încă mă ţine în faţa televizorului la meciurile Interului în finalul sezonului. Are 18 ani, vine din Croaţia şi este parcă tot mai bun de la un meci la altul. Măcar pentru el să sperăm că vom lăsa perioada asta în urmă cât mai repede.

INTER - Atalanta 3-4 (Rocchi 43, Alvarez 57, 61 / Bonaventura 56, Denis 65 pen, 71, 77)

Inter: Handanovic - Ranocchia, Samuel, Juan Jesus - Zanetti, Kovacic, Cambiasso (Schelotto 41), Pereira - Guarin - Cassano (Alvarez 32), Rocchi

Atalanta: Polito - Stendardo, Scaloni, Bonaventura, Canini, Carmona (Livaja 54), Denis (Cazzola 83), Cigarini, Raimondi, Del Grosso (Brivio 74), Biondini

CIFRELE MECIULUI (via whoscored.com)

Posesie %: 51 - 49
Pase reuşite %: 87 - 84
Dueluri aeriene câştigate %: 36 - 64
Şuturi la/pe poartă: 18/6 - 14/5
Driblinguri reuşite: 23 - 5
Tacklinguri: 14 - 28
Cornere: 10 - 3
Faulturi: 12 - 13
Offside: 0 - 2

By Ionut Tataru with 12 comentarii

12 comentarii:

  • Jerry says:

    Stramaccioni a vorbit toata conferinta despre arbitraj si accidentari. OK, dar poate raspunde si el la niste intrebari pe care noi fanii care vedem meciurile cu ochii deschisi le avem:

    - De ce Guarin continua sa fie folosit in spatele varfurilor cand de vreo doua luni nu are nici macar o realizare? E constant printre cei mai slabi jucatori de pe teren?

    - De ce se schimba sistemul la 3 aparatori, cand ultimele meciuri castigate (cu Tottenham si Sampdoria) au fost cu apararea formata din patru fundasi?

    - De ce a fost nevoie ca Atalanta sa ajunga la 4-3 ca el sa faca o schimbare, daca "era asa firesc" ca oaspetii sa-si revina dupa acel penalti?

    Bun, penalti dictat complet aiurea si fara nicio justificare, dar tot aveai avantaj cu 25 de minute ramase pana la final. Acasa, in fata a peste 40 de mii de spectatori si impotriva unei echipe ca Atalanta.

    Dar da, vina nu e a lui, ci a lui Moratti ca l-a pus pe banca si continua sa-l tina! Vina lui Moratti e si ca nu vrea sau nu e in stare sa aduca un om puternic in conducere care sa duca un razboi mediatic.

    Marea problema e ca daca in vara situatia va fi gestionata ca-n ultimele trei ani, ne asteapta multe sezone de genul astuia.

  • WooZie says:

    Desi in ultima vreme si eu ma numar printre contestatarii lui Strama, acum chiar nu am de gand sa zic nimic de el decat ce a spus si JERRY:
    Pentru Guarin trebuie sa gaseasca o solutie ca in spatele atacantilor nu face nimic. Guarin joaca cel mai bine pe postul pe care joaca acuma Kovacic.

    Oricum, de data asta Strama nu are nici o vina (lasand la o parte transferurile si altele). Meciul era castigat lejer de noi daca nu intervenea panarama ala de arbitru. Sunt convins ca mai dadeam 1-2 goluri pana la final dar penalty-ul ala ne-a distrus moral. Nimeni nu a inteles nimic. Faza de dupa finalul meciului e de inteles la ce s-a intamplat in teren cu jegul ala de arbitru.

  • seby says:

    Ioane, citind imi ramane o impresie zic eu falsa cum ca infrangerea era inevitabila odata penaltyul acela primit, ca ce s-a intamplat dupa e firesc. Pt mine n-a parut firesc deloc, fiecare gol urmator al lui Denis m-a surprins, mi-am simtit orgoliul strivit precum o gaza sub un tanc pe asfalt. Iar baietii nu's de la primavera in plm, au trecut prin situatii poate mai grele majoritatea, erau inca in avantaj fmm!

    De data asta n-am sa-l absolv pe Stramaccioni de vina, cred ca Colantuono l-a surprins cu agresivitatea cu care au iesit ai lui de la vestiare, cumva a cucerit si mijlocul terenului, zburdau bergamascii pe acolo. Cambiasso a continuat sa urce, Guarin a coborat la fel de rar, Kovacic mi s-a parut expus de multe ori, la fel cei din centrul apararii. Se juca pe contre aiurea!

    Misto marcatorii de ieri, merci ca v-ati trezit! sa va tina inca 7 etape va rog!

  • Ionut says:

    Băi, s-ar putea să ai dreptate. Poate am răbufnit la momentul nepotrivit, dar am avertizat că asta vine :)))))))

    Oricum, postul ăsta s-a vrut mai puţin o cronică pentru meciul de ieri şi mai mult un rant la adresa mizeriei din Calcio :)

  • Sorinexe says:

    Moratti, Stramaccioni, jucatorii, mai bine isi vad de joc decat de arbitraje...
    O echipamare, care conduce cu 3-1 acasa, nu ia niciodata 3 goluri asa cum am luat noi aseara, chiar si cu arbitraje rusinoase, mai ales ca Atalanta e o echipa de 2 lei, nu Bayern, Barcelona sau Real.

    La cum se prezinta in ultimele meciuri,nici Uefa nu o prindem...
    Am revenit in intuneric, dupa cativa ani luminosi.

  • WTF says:

    ... avem si ghinion fratilor ... dp. accidentarea lui Milito ... s.a mai accidentat si Palacio si Cassano ... + arbitraje infecte ...

    ... CL sau nimic ... lasati.ma cu Europa League ... nu vreau sa.i vad iar lesinati dp. meciurile de la mijlocul sapt. si sa caute in asta motive pt. infrangerile din campionat ...

    ... sezon complet ratat ... cine spera la CupaItaliei cred ca o sa aiba o mare dezamagire ... sa nu uitam ca plecam de la 2-1 pt. Roma si cred . defapt sunt convins ca si ei si.o doresc la fel de mult ca noi ... nici ei nu au avut un sezon bun si spera sa mai salveze ce se poate ...

    ... voiam sa mai zic ca singurii care ma mai fac sa stau in fata monitorului sunt Kovacic si Handanovic ... chiar imi pare rau pt. ultimul ... merita sa joace in CL ... fara el eram la retrogradare ...

  • Mishu says:

    Imi pare rau dar nu sunt de acord cu tine sa mi declansez furia pe arbitrii si conducatorii fotbaluilui italian. Da, e adevarat ce spui dar nu la meciul asta. 4-3 nu a fost din cauza arbitrajului. Intr-adevar e frustrant sa vezi asemenea incidente...chiar te ridica din scaun si iti vine sa spargi tv-ul. Probabl daca as fi fost jucator l-as fi luat la bataie. Chiar ca e rusinos.

    Dar..infrangerea nu vine de la arbitru. Imi pare rau a zic asta dar ne-am facut zile negre singuri: jucatori, antrenor tot tacamul. Daca tu ai vazut Inter- Sampdoria din trecut eu am vazut ultimele 20 minute din meciul cu bologna in cupa. Exact aceleasi greseli.

    Meciul trebuia inchis la 3-1 cu atat mai mult cand primesti si al doilea gol. Incerci sa devii mai prudent. Noi nu am fost si ne-a costat.


    Totusi sunt de acord cu o chestie. Kovacic e chiar meserie. E o placere sa il vezi cum joaca si cum urca cu mingea si cat de matur e in joc. Cred ca Guarin ar trebui coborat mai jos in mijloc. L-ar proteja pe Kovaici mult mai bine prin forta si fizicul lui.


    Forza inter!

  • Ionut says:

    He, he, nici nu trebuie să fiţi de acord cu mine :)

    Altfel, aşa cum îi spuneam şi lui Seby mai sus, poate că nu e cel mai potrivit moment, dar lucrurile pe care le-am scris sunt al draq de adevărate, iar arbitrajul lui Gervasoni doar au umplut paharul :)

  • Mishu says:

    Corect. E clar ca ceva e putred la mijloc. Am stat si eu si m-am uitat de atatea ori la faza si nu pot sa imi explic..... Si mia rau e ca sunt un deja vu continuu fazele astea la inter.

    Insa sunt de parere ca nu sunt justificate chestiile astea la meciul asta. Probelemele mia mari au fost altele, probleme care intr-adevar au decis meciul...nu arbitrul :)

  • Anonim says:

    Ceva nu miroase iar bine in calcio,asta a simtit si moratti cand a spus ca nu are incredere in arbitri.Diferenta dintre noi si restul echipelor e ca noi nu am fost niciodata retrogradati pentru porcarii si nici nu vom fii,de asta se ocupa moratti,tronchetti provera si branca.Poate terminam pe locul 10 dar suporteri lui inter stiu ca echipa lor este onesta din punct de vedere sportiv.
    tutti66

  • tibi says:

    Nu am vazut meciul, dar penalti mai invizibil ca al Atalantei si ratare ca a lui Ranocchia nu am vazut in viata mea.

Leave a Reply