follow

INTER BRIEFING: CÂTEVA IDEI DUPĂ O SĂPTĂMÂNĂ NEAGRĂ

Scriam înainte să plec în concediu că sper să ne regăsim cu 3 puncte în plus în clasament şi calificaţi în finala Cupei Italiei. Nu doar că asta nu s-a întâmplat, cele două înfrângeri punând practic capăt sezonului, dar s-a şi mărit lista indisponibilităţilor. Vestea bună e că, deocamdată, astăzi nu s-a mai accidentat nimeni.

Image and video hosting by TinyPic

-Eşecul de la Trieste împotriva lui Cagliari şi eliminarea din Cupă în faţa Romei ne fac să urmărim finalul de stagiune mult mai relaxaţi. Din păcate, a devenit oficial: Inter a ratat toate obiectivele, iar de acum toate gândurile duc spre anul următor. Sigur, mai există posibilitatea ca nerazzurri să prindă un loc de Europa League. Într-un club ca Inter, antrenorul şi jucătorii sunt plătiţi să trateze serios orice meci, indiferent de cât de dramatică este situaţia. Acum discutăm şi despre nevoia de a mai salva o imagine deplorabilă şi de a oferi un minim de speranţe pentru sezonul care urmează. Totuşi, perspectiva de a încheia pe locul 6 şi să retrăim experienţa acestui an, cu primele meciuri oficiale în iulie, nu este atrăgătoare pentru nimeni. Mai ales în condiţiile în care asta ar însemna declinarea invitaţiei făcute de Nike pentru a participa la turneul din Statele Unite, alături de nume importante ale fotbalului mondial. Şansa noastră de a juca împotriva unor adversari cu nume, după ce Liga Campionilor a devenit un vis interzis.

Pe de altă parte, mi se pare inacceptabil discursul care susţine că Inter nu poate face faţă atât în Serie A, cât şi în Europa League. Nu pentru că nu ar fi adevărat (am văzut asta în ultimele luni), ci pentru că nu ar trebui să se întâmple aşa ceva. Vorbim totuşi despre unul dintre cele mai importante cluburi ale lumii, nu despre o echipă a cărei ascensiune în lumea bună a început acum câţiva ani. Ca să nu mai spun că e un argument de bun simţ să presupui că dacă visezi să joci în Liga Campionilor e normal să te poţi descurca şi când vine vorba despre sora mai mică şi mai săracă a acesteia. Dar e mai comod să invoci argumentul financiar pentru incapacitatea de a forma un lot competitiv pe mai multe fronturi.

-Din postura mea de suporter numărul 1 al lui Stramaccioni, ştiu că aşteptaţi o părere şi despre situaţia antrenorului. Urmând aceeaşi logică de mai sus a clubului important, este ruşinos ca Inter să termine două sezoane în afara podiumului şi fără a se implica în lupta pentru un trofeu. De obicei, când se întâmplă asta, omul de pe bancă e primul care plăteşte. Nu zic că e neapărat normal, mai ales atunci când nu este principalul vinovat (părerea asta nu mi-o schimb), dar e o decizie logică şi de înţeles. Totuşi, o schimbare doar de dragul schimbării, fără a îndrepta celelalte erori ale conducerii, nu va aduce rezultate. Pentru că cele mai multe şi cele mai mari greşeli au fost făcute de alţii. Mi s-ar părea firesc ca Moratti să renunţe la Stramaccioni, deşi cred că s-ar putea să regretăm peste câţiva ani, şi aş înţelege dacă s-ar întâmpla, însă chiar nu m-ar deranja să rămână. Cu amendamentul că, totuşi, trebuie să-şi repare propriile erori. Tânărul Andrea merită un proiect mai bine gândit, un lot mai valoros şi să fie mult mai bine protejat din punct de vedere mediatic, dar şi noi merităm un antrenor cu idei mai clare şi care să ofere mai multe certitudini.

-Nu am reuşit încă să recuperez foarte mult din ceea ce am pierdut în ultima săptămână, dar am prins din zbor zvonurile despre posibilii înlocuitori ai lui Stramaccioni. Aceleaşi nume (Mazzarri, Blanc, Mihajlovic, Zenga, chiar Zeman), plus Donadoni, ultimul via Tuttosport, deci foarte probabil neadevărat. Acum, pentru că am mai avut discuţii legate de acest aspect, suntem siguri că vreunul dintre cei enumeraţi mai sus ar fi alegerea potrivită?

Dacă această listă rămâne bătută în cuie şi ar trebui să aleg din ea, eu aş opta pentru Zeman. Ştiu că poate părea surprinzător, aşa că mă voi explica. Am căzut de acord că este nevoie de o schimbare brutală a liniilor, de o întinerire puternică a echipei. Pentru asta, cehul este cel mai potrivit. Evident, aşa cum ştim cu toţii, asta înseamnă măcar un sezon fără pretenţii la trofee. Doar reconstrucţie şi o bază importantă pusă pentru anii următori. "Boemul" este singurul care ar avea inconştienţa de a începe cu un mijloc format din Duncan, Kovacic şi Benassi şi un atac în care Longo, Icardi şi Alvarez ar fi titulari. Întrebarea e cât de dispus e fanul interist, mereu nemulţumit, să aibă răbdare într-o astfel de situaţie.

-Am citit astăzi în Gazzetta dello Sport un articol dedicat celor trei contestaţi - Jonathan, Rocchi şi Alvarez - care au răspuns criticilor prin evoluţii solide în ultimele meciuri. Cu tot respectul pentru munca lor şi pentru faptul că s-au remarcat, asta ar trebui să fie suficient pentru a înţelege cât de mediocru este actualul Inter.

-Când am văzut rezultatul de la Inter - Roma şi faptul că Destro a marcat o dublă, m-am simţit ca şi cum aş fi primit un pumnal în inimă. Ce atacant am lăsat să ne scape!

Sursa foto: it.eurosport.yahoo.com

By Ionut Tataru with 19 comentarii

19 comentarii:

  • seby says:

    In primu' rand bine ai revenit sultane! in al 2lea , mai lasa-ma cu Destro al tau, nu-i nici un fel de jmecherie, mai bun Palaco intr-un picior :P

  • Cosmin07 says:

    zeman...este ca si cum ne am juca la un sega de pe timpuri si ne uitam la unii care se joaca la play station 4.imi pare rau ca nu s de acord, dar zeman chiar nu are ce cauta, ar fi o perpetuare a regresului din ultimii doi ani.sunt atatia vinovati pt situatia asta incat nu mai stii incotro sa arati cu degetul, singurul moment cand vrei sa ai mai multe degete:( , DAR trebuie sa specificam faptul ca este vorba in principal EXCLUSIV DE B A N I.parera asta nu mi o schimb.trebuie sa investesti ca ceilalti si apoi prin stiinta sa incerci sa i depasesti, dar cand ramai cotopenit in blocstarturi si aia s la finish, sufli in duda.

  • Ionut says:

    Bine că mă cerţi aşa, din prima :))

    O fi, nu zic nu, doar că Palacio al nostru e mai bătrân cam cu un deceniu, iar profilul jucătorilor este diferit. În sensul că prezenţa în echipă a unuia nu o excludea pe cea a celuilalt :)

  • WooZie says:

    S-a intors taticu :))

    Ionut intradevar Strama nu e vinovatul principal. Dar parerea mea e ca si el trebuie schimbat. Mai incolo nu cred ca o sa il regretam, ca sunt convins ca o sa ajunga un mare antrenor si o sa mai antreneze Inter. Nu cred ca s-a comportat cineva urat cu el, si nu uita ca MM Inter l-a facut cunoscut.

    Fara schimbari mari la nivel managerial si fara a baga mana adanc in buzunar nu o sa reusim nimic

  • Mishu says:

    Din lista propusa eu as alege pe Blanc. Motivul: e singurul care a castigat un campionat si mai ales cu o echipa caruia nimeni nu ii dadea sanse de favorita.

    As fi de acord si cu continuarea lui Strama dar doar daca imprima si el echipei o idee de joc clara si mai face infuzie de cativa tinerei, lucuri pe care le-a neglijat complet.


    Insa cu situatia financiara a lui Inter de acum si cu lotul care exista nu cred ca ne poate salva vreun antrenor. Prin a fi salvati ma refer la a ne bate la titlu. Eu unu sunt resemnat. Inter nu se va bate pt titlu in urmatorii 3-4 ani. Nu are cu ce si nici nu pune ceva la cale ca sa scoata un pic capul.


    Forza inter!

  • tibi says:

    Offtopic: tocmai am terminat sezonul 2012-13 la fm pe locul...7. Ce chestie; sunt un fel de Strama :))

  • raz says:

    Inca un articol de calitate marca Ionut :) Welcome back

    Baieti opinia mea e ferma : Laurent Blanc si schimbari la nivel managerial. (avem nev de oameni care sa sa cheltuie cu cap banii eventuali )

  • Edinho says:

    salut ionut , bine ai venit , hai sa vedem ce se mai intampla cu schimbarile , ca trebuiesc

    am tot cautat pe google un posibil tour in usa dar nu am gasit nimik ....ma ajuti cu un link ?? ...merci anticipat

  • Jerry says:

    S-a intors fiul ratacitor :d

    Intr-adevar, nu e bine deloc daca alea sunt variantele. Eu cred totusi ca se va incerca un nume mare si sper ca acela sa fie Spalletti.

    Altfel, vad ca suntem foarte activi pe piata transferurilor si ca Branca ar fi facut o vizita la Catania pentru Gomez. Un jucator foarte interesant, zic eu.

    ps: ce-ai vizitat?

  • Ionut says:

    Am vizitat cât de mult am putut. Adică destul de puţin dintr-un monstru de oraş :))

    Iete nişte poze

    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.638790266138517.1073741825.100000226490808&type=1

  • Jerry says:

    Frumos oras. Sper ca, pe langa vizitat moschee si mancat kebab, ai avut timp sa vorbesti cu Terim de Chivu si sa-l saluti pe Sneijder :d

  • bartuletz says:

    @Ionut, sunt perfect de-acord cu tine in ce ai scris, mai ales in privinta lui Zeman, e singurul care are curajul de-a promova tineri si o formula mai ofensiva si nu cred ca o sa avem cu el probleme pe banca mai mari decat au fost la Roma, caci avem o defensiva mai buna chiar in 3, plus un portar genial!
    Daca nu ramane Stramaccioni, atunci in ordine as alege dintre Zeman, Blanc sau Donadoni.

  • Ionut says:

    Jerry: Hehe, pe Wes l-am adus cu mine :)))))))

    https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/17801_638514362832774_827451634_n.jpg

  • Anonim says:

    Managementul e bun nu trebuie schimbat,sunt oameni de incredere si stiu fotbal,numai ca anul aceata au avut portofelul gaurit si au plecat la cumparaturi la o alimentara albaneza,pentru ca cea din belarus era inchisa; dar cu ceva bani cumperi de la nemti ,olandezi...
    Zeman,blanc,guidolin sunt de preferat......parerea mea :)

    tutti66

  • Ionut says:

    N-am apucat să vorbesc despre fotbal acolo, da' fulare cu Wes şi Drogba sunt mai peste tot. La fel ca şi tricourile cu ei.

    Îmi pare că n-am reuşit să ajung la stadion, care cică e o bijuterie, da' şi foarte departe în afara oraşului. M-am mulţumit cu ăla al lui Besiktas, care urmează să fie şi el dărâmat.

Leave a Reply