follow

MORATTI ŞI INTERVIUL CARE SUNĂ CA UN ADIO

Vineri, Ernesto Pellegrini, cel de la care Massimo Moratti a cumpărat Interul în 1995, a acordat un interviu pentru Gazzetta dello Sport în care îl sfătuia pe actualul preşedinte al clubului să nu vândă, oferindu-se să ajute la susţinerea clubului, alături de alţi investitori. Astăzi, în acelaşi cotidian, a venit şi răspunsul. „Inter e fiica mea. Acum e vremea să o trimit la colegiu. Dacă e nevoie, rămân pentru a da o mână de ajutor”. Probabil că Moratti nu a fost niciodată mai clar de la începutul negocierilor cu Thohir.

Image and video hosting by TinyPic

Pentru cei care au crescut cu Moratti preşedinte la Inter, interviul poate fi unul trist. Il Presidente îşi recunoaşte vina pentru actuala situaţie de la Inter şi spune că decizia de a vinde este necesară pentru ca Inter să devină un brand global. Admite însă că sentimentele nu au dispărut încă definitiv din fotbal.

Pellegrini are dreptate, o echipă de fotbal trebuie iubită. Cred că ştie câte ceva... Dar am decis să privesc în viitor. Pot continua să ţin Interul singur. Nu datoriile sunt problema, ci încasările”, explică Moratti.

Vedeţi, mult timp, şi îmi asum partea mea de vină, fotbalul italian a câştigat pe plan extern pe teren, dar, din punct de vedere financiar, a jucat un meci intern. Şi l-a pierdut. În această perioadă, fotbalul italian s-a hrănit doar din drepturi TV şi lovituri de mercato. Dar astăzi am ajuns în situaţia de a fi incapabili să creăm un sistem care să atragă un interes planetar. Crearea unei solide pieţe externe este o operaţiune lungă, dificilă şi care costă. Iar concurenţa e extrem de puternică”, îşi continuă pledoaria numărul 1 nerazzurro.

Inter a pierdut un tren important în urmă cu trei ani, este conştient Moratti: „Tripla din 2010 a fost o bucurie imensă, dar şi o uriaşă ocazie ratată, pierdută”. De atunci, clubul a redus drastic cheltuielile şi salariile, „dar asta nu foloseşte la nimic, dacă încasările continuă să scadă”. Un lucru care se întâmplă şi din cauza lipsei rezultatelor. Rezultate care nu apar pentru că politica clubului, în special în mercato, a fost una greşită. Un cerc vicios.

Este evident că e nevoie de un moment zero. E necesar să dăm pagina şi să mergem mai departe. Asta nu înseamnă doar o revoluţie la nivelul băncii tehnice sau al lotului. Am tot avut aşa ceva în ultimii trei ani. „Inter  trebuie să-şi valorizeze propriul brand pe plan internaţional, dacă vrea să aibă un viitor în linie cu tradiţia sa”, spune Moratti.

Sentimentele nu au dispărut definitiv din fotbal, dar fotbalul a devenit tot mai mult o afacere. Moratti pare că nu se poate adapta, el rămâne preşedintele-suporter prin excelenţă. Din acest motiv, poate că despărţirea e pasul potrivit. Vine un moment în care copilul trebuie să iasă de sub aripa ocrotitoare a părintelui şi să-şi ia destinul în propriile mâini.

Dar oare Inter va fi în continuare la fel?

Sursa foto: soccer.mu

By Ionut Tataru with 12 comentarii

12 comentarii:

  • Massimo Moratti iti multumesc pentru tot ce ai facut pentru INTER dar cred ca este momentul pentru o imperativa schimbare la nivel de conducere una care sa fie banafica pentru club speram

  • raz says:

    Avand in vedere ca indonezianul a ingropat vreo 2 cluburi nu imi inspira incredere....si mai vrea si pachetul majoritar. Iar indonezienii lui zic ca nici bani nu prea are :(
    Mie asta imi aduce aminte de privatizarea OLTCHIMULUI :)))

    Anyway, sper sa iasa totul bine, Moratti sa nu fie pacalit sa cedeze controlul total si sa ne alegem si cu un stadion nou si modern.

  • Mihai Bebu says:

    Imi exprim si eu umila parere. Eu cred ca ar trebui sa avem rabdare si sa speram ca Presedintele va continua la carma echipei. El reprezinta Interul, el si Capitanul. Prin ei clubul are identitate. Ei s-au zbatut si in anii trecuti si au dus Interul acolo unde magnatii de genul Real sau Man City nu au ajuns. Pentru mine asta e farmecul jocului, sa te straduiesti sa castigi cu oamenii pe care ii ai si pe care ti-i permiti. Mi-ar parea rau sa vad clubul pe mana unui magnat care nu vede echipa decat ca pe o afacere.

  • deki says:

    RAZ@ Fix de stadion imi pasa mie acum,da-l dreaq de stadion modern,pe Meazza sa jucam inca 100 ani si nu ma deranjeaza. E stadionul nostru plin de victorii si emotii unde au jucat legendele noastre.

    Nu as da tripla din 2010 pe nimic,dar pe nimic!

    Sa continuam in halul asta e foarte naspa,dar tripla aia e istorie.

    http://www.youtube.com/watch?v=2fYM-ES5ZEE

  • WooZie says:

    Thorir nu imi inspira incredere, dar sunt convins ca Moratti nu ar da clubul pe mana unuia care l-ar ingropa.

    Sunt sigur ca si daca vinde clubul, Moratti tot v-a avea un cuvant mare de spus in structura clubului

  • SaintSylveszter says:

    Cred ca te cocoseaza taxi-ul. Eu am luat un autocar, care merge din juma in juma de ora (parca, oricum, avea un orar regulat) pana-n oras, parca vreo juma de ora am facut pan' la gara (care e destul de aproape de centru). Poti intreba acolo, la un ghiseu de informatii, care-i orarul si la care iesire din aeroport e statia.

  • seby says:

    Fuck modern football!!! Nu zabovesc, poate cu ata ocazie. Triste cuvintele lui MM, si mai amar e faptul ca par ale unui invins :(


    Ce-i patroane, o intinzi pan' acolo?

  • Ionut says:

    Dap, am dat peste o ofertă caşto la începutul lui noiembrie. Se pupă şi cu meciul cu Livorno, o să încerc să ajung şi la el.

    Oricum, deocamdată e doar o idee. Vedem cu decurg lucrurile în continuare

Leave a Reply