follow

BEST OF 2013

Blogul ăsta, care a început ca o joacă pentru a deveni o chestie mai serioasă decât mi-aş fi imaginat, încheie încă un an. Cel în care a sărbătorit primul cincinal. Bine, primul cincinal şi trei zile, din cauza neatenţiei mele. E anul în care am scris cel mai puţin. Probabil că rezultatele slabe ale Interului au contribuit la acest lucru, dar nici timpul pe care îl am la dispoziţie nu mai e acelaşi ca în urmă cu ceva vreme. Dar chiar şi aşa, sper şi cred că am reuşit să acopăr tot şi că nu am dezamăgit pe nimeni.

Aşa cum v-am obişnuit în anii trecuţi, la sfârşit de decembrie vă propun o selecţie a articolelor despre care eu cred că mi-au ieşit cel mai bine. Evident că eu sunt subiectiv, aşa că nu mă aştept neapărat să fiţi de aceeaşi părere cu mine. Eu vă dau nominalizările şi, în premieră, că invit să votaţi şi cele mai bune trei articole sau serii de articole în opinia voastră. Cu promisiunea că voi încerca şi în 2014 să fiu măcar la fel de bun.

Probabil că ar trebui să încep cu cedarea clubului de către Massimo Moratti, pentru că acesta a fost, indiscutabil, evenimentul anului legat de Inter. Doar că 2013 a fost şi anul în care subsemnatul şi-a împlinit visul şi a ajuns pentru prima oară să-şi vadă favoriţii pe viu la Milano. Deci o să-mi permit să încep cu povestea meciului cu Livorno de pe Meazza. Şi, dacă tot suntem aici, nu cred că aţi uitat că am fost şi la Cluj.

Aşa cum spuneam, schimbarea conducerii clubului este evenimentul numărul 1 în 2013. O telenovelă care s-a întins pe durata a mai multe luni şi în care zvonurile fanteziste ale presei italiene nu au lipsit. Am tratat subiectul în mai multe postări: Vânzarea Interului: între pasiune şi raţiune, Un Inter mai internaţional ca oricând şi Pasiunea lasă locul pragmatismului. În paralel, am făcut un scurt bilanţ al epocii Moratti, cu 10 momente definitorii ai celor 18 ani în care Il Presidente s-a aflat la conducere şi am ales echipa sa ideală.

2013 a fost şi anul în care Il Capitano Zanetti a ajuns la 1.100 de meciuri jucate în carieră, motiv pentru care i-am dedicat un articol în 1.100 de cuvinte. De asemenea, ne-am despărţit de o adevărată legendă a clubului, Dejan Stankovic, iar povestea de iubire dintre Inter şi Cassano s-a încheiat după un singur sezon. În schimb, la începutul anului, a fost transferat cel care sperăm că va deveni liderul echipei în viitor, Mateo Kovacic, o perlă care l-a convins pe Massimo Moratti să bage adânc mâna în buzunar pentru a-l aduce de la Dinamo Zagreb.

La capitolul rememberuri nu am punctat atât de mult cum mi-aş fi dorit. Am avut povestea primului 5 mai al Interului şi am început două seriale care încă nu s-au încheiat: istoria Ambrosianei şi Hall of Fame.

La fel ca şi în anii trecuţi, există şi categoria articolelor scrise pentru prieteni. Am început o colaborare cu stiridesport.ro, iar acolo puteţi citi, dacă nu aţi făcut-o încă, povestea lui Roberto Boninsegna, pe cea a meciului în care Roberto Baggio i-a salvat postul lui Lippi şi pe cea a primului Derby della Madonnina din istorie.

De asemenea, pe tikitaka.ro găsiţi un Top 10 al jucătorilor germani care au evoluat în Serie A (cu patru foşti interişti) şi un preview al sezonului actual din Italia, în care am fost puţin nostalgic după duminicile din trecut.

Lectură plăcută şi la mulţi ani, interişti!

Mai jos găsiţi sondajul pe care l-am promis. Puteţi vota trei variante.

By Ionut Tataru with 8 comentarii

8 comentarii:

  • seby says:

    Hai sa ne traiesti betiv..., pardon, batrane :)) . Intr-adevar, se pare ca nu mi s-a parut ca ai scris mai putintel ci ca asa a si fost. Aia e, tu stii cum te'mparti, treaba ta, important ca ne mandrim cu blogul asta, citim articole de calitate si continuam sa ne simtim 'acasa'. Precizez ca articolele de pe stiridesport.ro (nu doar cele 3 precizate mai sus, TOATE) sunt de un prea mare shlem si te felicit si aplaud. O ceva mai mare expunere nu le-ar strica pe undeva, nush cati ajung pe acolo, care-i traficul. Mergeau urcate si pe aici alea 3 zic :). Hai cu si la mai mare la anul! Bafta si inspiratie cat cuprinde!

    Votat asa:
    - Despre Zanetti in 1100 cuvinte
    - Momente nerazzurre : primul 5 mai
    - Inter in perioada fascismului.

Leave a Reply